Základní umělecká škola

Plzeň, Sokolovská 54

Ústřední kolo soutěže ve hře na kytaru 2023/2024

24. a 25. května 2024 proběhlo v Mostě Ústřední kolo soutěže ve hře na kytaru. Všichni soutěžící se museli do tohoto závěrečného kola soutěže probojovat přes školní, okresní a krajská kola, která probíhala napříč celou Českou republikou. Naši kytaristé zaznamenali na této hudební cestě obrovský úspěch. Sebastian Janča ze třídy pana učitele Jiřího Kučvy získal 1. místo a Bedřich Vlček 3. místo. Kytarové duo Mariana Štanglová a Adam Slunečko ze třídy paní učitelky Hany Trnkové vybojovalo 1. místo a v sólové hře získal Adam Slunečko taktéž 1. místo a ocenění za mimořádnou interpretaci skladby M. Tradiće - Walk Dance. Všem soutěžícím a jejich učitelům gratulujeme k úžasným výsledkům a velmi děkujeme za vynikající reprezentaci naší školy!

Výsledková listina z 24. 5. k nahlédnutí zde:        Výsledková listina z 25. 5. k nahlédnutí zde:  

 

Vítáme Vás na internetových stránkách Základní umělecké školy Sokolovská 54 v Plzni


ZUŠ byla založena v červnu roku 1988 jako 5. lidová škola umění v Plzni, se sídlem v areálu 78. MŠ. V roce 2010 bylo ředitelství přestěhováno do prostor Gymnázia Františka Křižíka, kde sídlí dodnes. Ve škole je možné pro děti od věku 5 let studovat tři obory (hudební, taneční, výtvarný). Hlavním zaměřením a cílem vzdělávání naší školy není pouze žáky připravovat pro uměleckou dráhu, ale především z nich vychovávat citově bohaté osobnosti. Učíme je poznávat kulturní hodnoty, vážit si jich a předávat je dalším generacím. Žáci naší školy se seznamují s historií a současností umění a učí se ho vnímat jako prostředek komunikace a sdělení vlastního postoje. Vizí školy je kultivovat osobnost žáka po stránce umělecké - rozvíjet jeho schopnosti, rozumět uměleckému dílu a mít schopnost rozlišovat jeho hodnotu. Naším cílem je vybavit žáky dovednostmi, nezbytnými k realizaci vlastního uměleckého záměru. Vzdělávat a vychovávat budoucí posluchače koncertů, návštěvníky divadel, výstav apod. Podporovat jejich seberealizaci v rámci uměleckého společenství, vést je k toleranci, spolupráci, ale i k důvěře v sebe sama. Připravujeme také budoucí studenty profesionálních hudebních škol a pedagogických fakult na jejich profesionální uměleckou dráhu.